stress-en-paniek

Stress & paniek

Stress en paniek.

De situatie:

Als iets niet duidelijk/onjuist of onvolledig is en ik niet weet wat ik met de informatie moet of en hoe ik moet handelen raak ik in de stress en komt paniek om de hoek kijken.

Voorbeeld:

Toen ik iets bestelde bij een online winkel. Er was iets misgegaan waardoor het product ineens 3x was besteld, waarbij 1x vermeld stond dat er wat was misgegaan bij de betaling, dus dat ik het opnieuw moest bestellen.
De eerste paniek, onduidelijkheden & stress was: hoe kan dit? Dit klopt niet! Hoe los ik dit op? Wat moet ik doen, moet ik een nieuwe bestelling plaatsen? En nog veel meer paniekerige vragen gecombineerd met niet altijd de juiste handelingen of met nog minder antwoorden op de vragen.
Afijn, na veel gedoe, te veel producten retour verstuurd en 1 artikel gehouden.
Een dag later kreeg ik een mailtje dat het product vertraging had opgelopen en pas maandag bezorgd zou worden, maar het betreffende product was al lang binnen.
Weer paniek, onduidelijkheden & stress; dit klopt niet, wat moet ik doen? Moet ik mailen naar de online winkel? Moet ik afwachten? Moet ik het product als retour aanmelden? Ook hier zijn nog veel meer paniekerige vragen gecombineerd met niet altijd de juiste handelingen of met nog minder antwoorden op de vragen.

Mijn oplossing:

Na wat navraag te hebben gedaan wat te doen, kreeg ik als advies: afwachten.
Als het wel klopt zie je het vanzelf, anders is het een foutje bij het scannen van het pakket geweest en gebeurt er verder niets.

 

About the Author

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Deze vind je misschien ook leuk